Regulamin

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Praktykę zawodową działającą pod firmą: „Bobath Team Fizjoterapia Zuzanna Góralska”, z siedzibą pod adresem: Aleja Hallera 184/4 53-203 Wrocław, numer NIP: 8992745002 oraz REGON: 022178146, prowadzącą indywidualną praktykę fizjoterapeutyczną (dalej: „Praktyka”).
  2. Praktyka jest wpisana do rejestru praktyk zawodowych fizjoterapeutów, numer księgi rejestrowej: 000000225677, organ rejestrowy: Krajowa Izba Fizjoterapeutów.
  3. Rodzaj Praktyki to: 98 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna, 95 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna wyłącznie w miejscu wezwania oraz 93 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna wyłącznie w zakładzie leczniczym.
  4. Praktyka działa na podstawie Regulaminu oraz obowiązującego prawa, a w szczególności:
    1. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
    2. ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty;
    3. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
    4. innych przepisów, mających wpływ na działalność podmiotów wykonujących działalność leczniczą, w tym aktów wykonawczych do ustaw wymienionych w punkcie 1) – 4) powyżej.

2. Cele i zadania praktyki

  1. Celem Praktyki jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, służących ratowaniu, zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
  2. Do zadań Praktyki należy w szczególności:
    1. udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, w tym udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii, także w miejscu wezwania;
    2. działania edukacyjne na rzecz pacjentów, promocja zdrowia i działania mające na celu fizjoprofilaktykę zdrowia;
    3. współdziałanie z innymi podmiotami, praktykami wykonującymi działalność leczniczą, fizjoterapeutyczną, logopedyczną;
    4. inne zadania wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
    5. prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
    6. udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
    7. organizowanie i prowadzenie oświaty zdrowotnej w reprezentowanej specjalności;
    8. wspomaganie wnioskowania oraz konsultacji w sprawach zaopatrzenia w środki pomocnicze i przedmioty ortopedyczne;
    9. współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi służby zdrowia, szkołami, zakładami pracy, organizacjami i stowarzyszeniami;
    10. orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia.

3. Rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

  1. Praktyka prowadzi działalność leczniczą rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
  2. Praktyka udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, polegających na:
    • diagnostyka i terapia fizjoterapeutyczna niemowląt i dzieci,
    • diagnostyka i terapia logopedyczna niemowląt i dzieci,
    • diagnostyka i terapia neurologopedyczna niemowląt i dzieci.
  3. Porady rehabilitacji medycznej:
    1. diagnostyce funkcjonalnej pacjenta;
    2. kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu fizykoterapii;
    3. kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu kinezyterapii;
    4. kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu masażu;
    5. zlecaniu wyrobów medycznych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych;
    6. dobieraniu do potrzeb pacjenta wyrobów medycznych;
    7. nauczaniu pacjentów, rodziców posługiwania się wyrobami medycznymi;
    8. prowadzeniu działalności fizjoprofilaktycznej, polegającej na popularyzowaniu zachowań prozdrowotnych oraz kształtowaniu i podtrzymywaniu sprawności i wydolności osób w różnym wieku w celu zapobiegania niepełnosprawności;
    9. wydawaniu opinii i orzeczeń odnośnie do stanu funkcjonalnego osób poddawanych fizjoterapii oraz przebiegu procesu fizjoterapii;
    10. nauczaniu pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału funkcji ciała i aktywności.

4. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych

Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest gabinet Bobath Team, znajdujący się we Wrocławiu, pod adresem: Hallera 184/4, kod pocztowy: 53-203.

5. Przebieg i organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. Świadczenia zdrowotne są udzielane wyłącznie odpłatnie. Wysokość opłat za udzielone świadczenia zdrowotne określa cennik umieszczony na Booksy.
  2. Świadczenia zdrowotne są udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:15 do 19:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość udzielenia świadczeń zdrowotnych w innych dniach i godzinach.
  3. Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom po uprzedniej rejestracji, w terminie ustalonym z pacjentem.
  4. Rejestracja pacjentów odbywa się:
    1. bezpośrednio w gabinecie;
    2. telefonicznie;
    3. za pośrednictwem strony internetowej: booksy.com.
  5. Pacjenci mogą rejestrować się osobiście albo za pośrednictwem przedstawiciela ustawowego lub faktycznego.
  6. Płatność za udzielane świadczenia zdrowotne ma miejsce przed udzieleniem świadczenia. Dostępne formy płatności to: gotówka, przelew lub karta podarunkowa.
  7. Przed przystąpieniem do udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy bądź faktyczny zobowiązany jest:
    1. okazać dokument tożsamości pacjenta oraz podać dane pacjenta niezbędne do prawidłowego uzupełnienia dokumentacji medycznej (a w szczególności: imię i nazwisko, numer PESEL i adres zamieszkania);
    2. udzielić wszelkich wymaganych prawem zgód;
    3. zaakceptować postanowienia regulaminów oraz klauzuli przetwarzania danych osobowych;
    4. udzielić wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego udzielenia świadczenia zdrowotnego;
    5. okazać posiadaną dokumentację medyczną oraz wyniki badań;
    6. dokonać płatności za udzielenie świadczenia zdrowotnego.
  8. Godzina wizyty podana przy rejestracji jest godziną rozpoczęcia udzielania świadczenia zdrowotnego. Pacjent zobowiązany jest do stawienia się w gabinecie na 10 minut przed pierwszą umówioną godziną wizyty.
  9. W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, ulega ona odpowiedniemu skróceniu.
  10. Bobath Team zastrzega sobie egzekwowanie opłaty 50% ceny za odwołaną wizytę po godzinie 18:00 dnia poprzedzającego wizytę, w dniu wizyty lub nieprzyjście na umówioną wizytę bez wcześniejszego jej odwołania. O każdej planowanej nieobecności należy powiadomić terapeutę jak najwcześniej. W przypadku odwołania (zmiany terminu) wizyty po tym terminie, Praktyka jest uprawniona do dochodzenia od pacjenta odszkodowania w wysokości równowartości wizyty odwołanej (zmienionej) po terminie. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie. Otrzymają Państwo SMS przypominający o wizycie.
  11. W przypadku, kiedy pacjent nie stawił się na umówioną wizytę, a chce umówić się na kolejną wizytę, zapis ten jest możliwy po wcześniejszym uregulowaniu opłaty w całości za tę wizytę.
  12. W przypadku, gdy w trakcie udzielania świadczenia zdrowotnego nastąpi konieczność udzielenia dodatkowych świadczeń, ich koszt jest ustalany indywidualnie z pacjentem, a płatność za udzielone świadczenie zdrowotne odbywa się niezwłocznie po jego udzieleniu.
  13. W związku z zapłatą za udzielone świadczenia zdrowotne, wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

6. Udostępnianie dokumentacji medycznej

  1. Praktyka prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa, a w szczególności w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
  2. Praktyka zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
  3. Dokumentacja medyczna jest udostępniana pacjentowi oraz innym podmiotom i osobom wskazanym w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw Pacjenta.
  4. Dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres przewidziany w przepisach prawa.
  5. Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej jest stała - 100 zł.

7. Postanowienia końcowe

  1. Wszyscy współpracownicy Praktyki działający pod brandem Bobath Team, pacjenci Praktyki, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, o którym mowa w § 4 Regulaminu, w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych, są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu.
  2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2024.

Zuzanna Góralska